Stránka 1 z 1

Samosvorný diferenciál

PříspěvekNapsal: pon 22. srp 2011 18:14:18
od Minimaxa
Tak kluci, kdo do tohodle půjde? rád bych to zkusil v zimě na sněhu... :ugeek:

http://www.highperformanceparts.cz/samosvorny-diferencial-quaife-fiat-multipla.7841

Obrázek

Samosvorný diferenciál Quaife ATB (Automatic Torque Biasing) je snadno vyměnitelný za původní sériový otevřený diferenciál. Zajišťuje maximální trakci všech poháněných kol v zatáčkách i na rovině, minimální ztráty výkonu. Je ideální jak pro silniční provoz, tak pro závodní účely. Je vhodný jak pro vozy s předním náhonem, tak i pro vozy se zadním náhonem nebo 4x4. Zejména u vozů s poháněnou přední nápravou se výrazně projeví hladký chod a na rozdíl od lamelových samosvorných diferenciálů se neprojevuje nepříjemné škubání volantem. Diferenciál se uzavírá progresivně podle vzrůstajícího kroutícího momentu. Neobsahuje žádné spojkové lamely, které by se mohly opotřebovat, jako je tomu v případě konkurenčních lamelových samosvorných diferenciálů. Je extrémně silný a odolný a vzhledem k použití šnekového mechanismu místo lamel nepotřebuje žádnou údržbu. ATB diferenciály jsou velmi účinné především u vozů s předním náhonem v boji s nedotáčivostí a také samovolným stáčením při prudké akceleraci. ATB diferenciály Quaife vám umožní rychlejší akceleraci a průjezd zatáčkou díky trvalému přenosu síly na všechna poháněná kola. Běžný diferenciál pohání vždy to kolo, které má menší odpor (a tedy menší adhezi). ATB diferenciál dělá pravý opak a přenáší vždy co nejvíce síly na kolo s lepší adhezí, zároveň ale přenáší odpovídající výkon i na druhé kolo. Při akceleraci ze zatáčky přenáší diferenciál Quaife větší sílu na vnější kolo, eliminuje prokluz vnitřního kola a umožňuje tak začít akcelerovat dříve a opustit zatáčku ve vyšší rychlosti. Při jízdě na kluzkém povrchu (bláto, sníh, led) se zase diferenciál Quaife postará o trvalé otáčení obou poháněných kol. Jízda s ATB diferenciálem Quaife je však stejně komfortní jako s běžným diferenciálem. ATB diferenciál Quaife nabízí maximální trakci, zlepšuje ovladatelnost a přenáší výkon tam, kde je nejvíc potřeba.

převzato z http://www.highperformanceparts.cz/

Re: Samosvorný diferenciál

PříspěvekNapsal: pon 22. srp 2011 21:17:28
od andreapipo
No, moc hezký, ale jeho cena, plus práce, to je polovina hodnoty mé Mulťi. Myslím, že to nechám tak, jak to je. :(

Re: Samosvorný diferenciál

PříspěvekNapsal: úte 23. srp 2011 6:41:25
od mustang2
pěkná pálka jen co je pravda

mít prachy navíc asi bych do toho šel ale holt je to moc

Re: Samosvorný diferenciál

PříspěvekNapsal: ned 28. srp 2011 19:47:02
od Venda
Tak Miloši, dej vědět jaké to je. Musí to být paráda,ale ta cena je opravdu dost hrozná :(