Stránka 1 z 3

Plastový kryt motoru

PříspěvekNapsal: sob 30. črc 2011 18:40:06
od Venda
Tak co, jaký je váš názor na plastový kryt motoru, je na autíčku důležitý? Přináší něco či je to jen další hloupost?

Re: Plastový kryt morotu

PříspěvekNapsal: sob 30. črc 2011 20:16:39
od mustang2
co jsem vysledoval tak účel má u benzínu a dieselu
u bipowerky kvůli větší teplotě hlavy ne kvůli proudění vzduchu
přece jen ten kryt usměrňuje proudění vzduchu pod auto kdežto pokud tam není tak by ho mnělo jít trochu víc do motorového prostoru

Re: Plastový kryt morotu

PříspěvekNapsal: ned 31. črc 2011 11:25:17
od Milan
Ahoj, já používám kryt motoru již 6 let a nedám na měj dopustit. Mám benzín a na teplotě motoru nic nevnímám. Motor je hlavně krytý od nečistot ze spodku, neboť co jej mám namontovaný, tak nejde tolik prachu nahoru, ale mám ještě zadělaný ventilační otvory v podběhu. V zimě při projíždění závějí již nemám motorový prostor plný sněhu, elektronika tolik netrpí. Všem doporučuji. Teploty se nebojte, jezdím i dlouhý trasy naložen a ještě se nestalo, že bych "vařil".

Re: Plastový kryt morotu

PříspěvekNapsal: ned 31. črc 2011 13:06:30
od Venda
Naše Multinka měla originální kryt pod motor. Byl super z pevného materiálu, nějaký sklolaminát a na vnitřní straně byla ještě nějaká látka, jako zátěžový koberec. No a po několika letech a nárazech. Jak na silnici díky kolejím tak i putování v terenu nevydržel. Poslední ránu zažil v Polsku. Originál stojí hodně korunek. Koupil jsem tedy druhovýrobu. Je možnost několik druhů. Je z čeho vybrat. Poměrně silný pružný lisovaný plast, který jsem podle originálu vylepil kobercem. Musel jsme pochopitelně předělat a přidělat montážní otvory.

Bez krytu jsme jezdil asi rok. Podle mého kryt pod auto patří z mnoha důvodů.
První jsou nečistoty.
Druhý určitě prvotní ochrana před mechanickým nárazem, kámen, nerovnost na silnici, větve a tak podobně.
Třetí, spíš teorie, je právě ten vzduch, tedy nižší spotřeba.
Čtvrtý určitě rychlejší ohřívání a v zimě chlasnutí motoru. U dieselu to člověk ocení.

Velké ohřívání motoru nehrozí. Testováno v horku u moře i v náročných podmínkách Alp, kde některé stoupání jedete na dvojku a to několik kilometrů díky zatáčkám. Multinka se hřála, ale ventilátor to v pohodě uchladí.

Takže já osobně jsme pro. Jen je škoda, že už nemám origoš.

Re: Plastový kryt morotu

PříspěvekNapsal: ned 31. črc 2011 15:47:21
od MarekP
Zkušenosti s origo plastem motor jen ty nejlepší. U druhovýroby jsem se hrubě zklamal. Evidentně není tvořen z plastu, který nevydrží v teplotách kolem 40st.. Prostě jednoduše se zohýbal, tak že pomalu nešel sundat dolů (šrouby držely). Pokud neoriginál plast, tak asi jen na zimu.

Re: Plastový kryt morotu

PříspěvekNapsal: ned 31. črc 2011 17:13:20
od mustang2
u cng je větší zahřívání motoru takže problémy že by se zahříval dlouho (zima) nejsou naopak v létě se zahřeje dost rychle a pokud bych tam kryt mněl tak si nemyslím že by se ochladil tak jak mi to dělá teď
já bych ho nemontoval ve sněhu nejezdím (pokud není na silnici) spíš uvažuji že udělám to co jsem mněl u formana krom čidla na chladiči si dám ještě druhou možnost spínač v kabině pro případ kolony je lepší chladit včas než pak řešit opravu škoda že to nedělal už výrobce

Re: Plastový kryt morotu

PříspěvekNapsal: ned 31. črc 2011 17:16:51
od Venda
MarekP píše:Zkušenosti s origo plastem motor jen ty nejlepší. U druhovýroby jsem se hrubě zklamal. Evidentně není tvořen z plastu, který nevydrží v teplotách kolem 40st.. Prostě jednoduše se zohýbal, tak že pomalu nešel sundat dolů (šrouby držely). Pokud neoriginál plast, tak asi jen na zimu.


Ahoj Marku, takže kryt nepřežil Itálii?

Re: Plastový kryt morotu

PříspěvekNapsal: ned 31. črc 2011 17:17:54
od Venda
mustang2 píše:u cng je větší zahřívání motoru takže problémy že by se zahříval dlouho (zima) nejsou naopak v létě se zahřeje dost rychle a pokud bych tam kryt mněl tak si nemyslím že by se ochladil tak jak mi to dělá teď
já bych ho nemontoval ve sněhu nejezdím (pokud není na silnici) spíš uvažuji že udělám to co jsem mněl u formana krom čidla na chladiči si dám ještě druhou možnost spínač v kabině pro případ kolony je lepší chladit včas než pak řešit opravu škoda že to nedělal už výrobce


Vypínač chci udělat od roku 2004, ale ještě jsem se k tomu nedostal :lol:
Zatím to nebylo nikdy taková krize.

Re: Plastový kryt morotu

PříspěvekNapsal: ned 31. črc 2011 17:24:15
od mustang2
no já se na to začal chystat po těch hycech co teď byly prostě to je nutnost jde i o to že mám kat svysle a né pod autem a hřeje mi to sání do kabyny a to chci eliminovat bo klíma nejede

Re: Plastový kryt morotu

PříspěvekNapsal: ned 31. črc 2011 17:42:40
od Venda
mustang2 píše:no já se na to začal chystat po těch hycech co teď byly prostě to je nutnost jde i o to že mám kat svysle a né pod autem a hřeje mi to sání do kabyny a to chci eliminovat bo klíma nejede


a co opravit klimu:-)