ŠPATNÝ CHOD NA CNG

Vše o motoru na CNG, LPG a jejich převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady, topení a chazení…

ŠPATNÝ CHOD NA CNG

Příspěvekod alesak1188 » čtv 20. říj 2011 19:12:02

Ahojte, měl bych pár otázek na zkušenější a to v problematice Multi právě na CNG. Znamý co má firmu koupil druhou Multu s tím že není tlak na druhém válci, vše jsem opravil a zase slořil. Vše funguje jak má, tlaky ve válcích se vyrovnaly s diferencí do jedné atm., za ztrátu tlaku 2 válce mohli kroužky. Žádné výrazné opotřebování pohyblivých částí spalovacího motoru a ani pevných jsem nezpozoroval, ani sebemenší stopy po natavení pístů a to jak vypadá utavený píst sakra vím. :lol: Ale díky detonačnímu spalování mého benzínového motoru u kterého jsem trochu přehnal plnění turbem a nějak jsem opoměl na jen 95 octanů ;) . Jen zajímavé jak mohly přestat těsnit kruhy jen na jednom válci, ale jistě to bylo způsobeno právě vyšší teplotou, prostě se moc ohřály vychladly a ztratily svou pružnost ke stěnám válce.

A ted k věci, má ještě druhou Multu a na benzín jede krásně, pravidelně, ale přepne na CNG a začne se to mlýt neskutečným způsobem. Měl to už ve dvou servisech na CNG a neodstranili to. Tak jsem slíbil že se mu na to podívám. Vyměnil jsem mu kabely zapalování, měl je také špatné. Je to o něco lepší už to chvilu udrží volnoběh ale stejně vzdechne. Existuje na to nějaká diagnostika, čím to napíchnout, nebo by mi stačilo pár technických dat. Tak třeba jak je
1. redukován vysoký tlak z bomb ke vstřikovací liště a kde je redukčák
2. je to jako u LPG že je plyn v tekutém stavu až k liště, nebo v plynném stavu
3. systém je stejný jako vstřikování benzínu - množství vstříknutého CNG se udává délkou otevření vstřiku
4. kolik má být na liště CNG systémový tlak
5. regulace lambda, podobně jako u LPG
6. ŘJ CNG je integrovaná do ŘJ motoru benzín
7. teoreticky, pokud benzín běří krásně, jsou tedy vstupní udaje pro ŘJ v pořádku, pokud nemá CNG nějaká "data" pro jeho chod navíc. Podle mě by to mohly být tedy vstřiky, nic jiného. Ukapávají, netěsní a moc paliva CNG

Pokud by se našel někdo od fochu, byl bych moc rád. Díky moc Alešák1188 - Brno
alesak1188
 
Příspěvky: 3
Registrován: čtv 20. říj 2011 18:20:40

Re: ŠPATNÝ CHOD NA CNG

Příspěvekod max470 » úte 08. led 2013 19:43:22

Zdarec chlapci. Čtu zkušenosti s utavováním válců na CNG nad 100 km/hod a podobně a nestačím se divit.. No koupil jsem si Multinku jako třetí do naší velké rodiny. Neteř jezdí s ní v Itálii, synovec jí měl v ČR, ale asi přetočený tachák, páč do toho jen sypal peníze... Moje-dovoz z Německa 72 tis. najeto, Bi-power z továrny, dneska najeto cca 185 tis. v podstatě bez problémů. Ve zkratce popíšu zásadní problémy, 1/začala chcípat na plynve volnoběhu, příčina prý vadné čidlo horní úvratě prvního válce - pro ŘJ dává impulzy. Servisák co mě to dělal měl fabrickou diagnostiku jen na benzín, prý pak to na plyn jede stejně... V případě "blbnutí" na CNG je něco špatně v elmg. jednotkách ve ventilcích, které dávkují plyn z lišty CNG. Protože jsem si mechanické části většinou dělal sám tak jsem se pustil i do tohoto čištění. Jde to dobře sprejem na čištění brzd.. většinou jsou ventilky přilepené od olejů z kompresorů na ztlačování CNG. Pak jsem se i pustil do směšovače po rozebrání jsem však nebyl schopen znova utěsnit centrální elmg ventil, který byl vydřený, tak jsem musel celý komplet vyměnit. Sady těsnění se nedodává, asi výrobce nechce aby se v tom někdo hrabal.. Při výměně jsem nesehnal (sorry ale značka něco jako marea, nevím nevzpomenu si) za Tartarini, což je zbytek CNG vedení a ovládání. A při různých konzultacích jsem se dozvěděl, že neexistují dvě identické Multiny, prostě tam daj co mají po ruce... Jinak plyn CNG je stále v plynném stavu (LPG se tankuje jako kapalina, tutíž musí mít směšovač větší ohřev kvuli skupenskému teplu) CNG směšovačem také prochází malý přepad do nádržky chladícího systému. Jinak při montáži a zásazích na CNG (při vypuštění tlaku od bomb ke směšovači) je nutno "napustit" plyn do této části. Odblokovat ventily (aspoň jeden) na bombách.. Další závady bowden spojky (hlavně plastová objímka u pedálu) bowden ruční brzdy - přereznou lanka, dost často žárovky (asi regulace proudu) no a brzdy všeobecně, je to dost těžký auto. Jinak jsem spokojenej, šest lidí, dost místa, s CNG úspora.. pohoda. Zdravím a na silnici si zamáváme.. Max
max470
 
Příspěvky: 2
Registrován: ned 30. pro 2012 20:02:08


Zpět na Motor - CNG a jiné alternativy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron