Po několika pravidelných revizích plynového zařízení a ujišťování, že na autě žádný filtr CNG není, jsem si ho našel a vyměnil sám.
Sítko s filtrem je v tělese reduktoru, ten je v levé části motorového prostoru, zátka filtrační komory je otočená k přepážce za motorem, najít se dá dobře hmatem (na obrázku je to natočé jinak, než u Multiply z roku 2008).
Zátka u mé Multiply šla celkem dobře povolit, ale byla to chuťovka, zátka má jen jedno vybrání na klíč cca 25. špatný přístup, dlouhý klíč se tam nevejde, všude samá hadice, trubičky a kabely. Před zpětnou montáží jsem si po obvodu zátky udělal dvě vybrání na klíč 27, aby se se zátkou dalo dobře manipulovat.
Po 200.000 km byl filtr úplně ztvrdlý, nešel sundat z plechového válečku, co slouží jako sítko. Postupně jsem jej odrolil. byl jako šedivý porcelán nebo azbest.
Nový filc je krásně měkký.
Samotný filtr je filcový váleček 32 mm dlouhý, vnější průměr je 18 mm a vnitřní 12,3 mm. Koupit se dá v autosalonech značek, co mají CNG, u Fiatu v Sokolově si nevěděli rady, prý tam žádný filtr není..., u Škody mi ho nechtěli prodat, pouze vyměnit za cca 1.500,-, což je ještě slušná cena, jen prodej filtru u Iveco byl za 1.200,-Kč. Nakonec jsem jej našel za 100,- Kč u
http://www.fedorauto.cz/filtr-lpgcng?ta ... 1&epc=5798jinde jsem našel, že se jedná o díl 60657348, 93826924
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.