Multinka na LPG

Vše o motoru na CNG, LPG a jejich převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady, topení a chazení…

Multinka na LPG

Příspěvekod bagros » sob 20. srp 2011 8:36:03

Zdravím všechny Multinkáře. Po cca 1/4 roce užívání a nájezdu pár tisíc km píšu zkušenosti s Mulťou na LPG:
1) pořizovací cena: přestavba výjde komplet i se zápisem na 25-27tis
2) jízdní vlastnosti: nepozoruji zhoršení, jen se zapnutou klimou je znát horší akcelerace
3) možné problémy: ono proklamované zadírání motoru nebo zvýšená poruchovost se (zatím) neprojevuje, pouze je nutné dbát na pár věcí:
a) hlídat filtry (palivový, vzduchový)
b) VELMI DŮLEŽITÉ - hlídat stav benzínu v nádrži - trvale musí být minimálně 1/4 nádrže (bylo mi vysvětleno, že čerpadlo se neustále točí z důvodu plynulého přechodu benzín/plyn) a pokud by se nechladilo benzínem, zadře se)
4) místo v kufru - při použití toroidní nádrže namísto rezervy, defacto nevím, že mám LPG, místo rezervy vozím opravnou sadu
5) místo v autě - i přes instalaci LPG mi v TP zůstalo 6 míst, takže no problem :)
6) jediný problém nastal při parkování v podzemních garážích nebo v krytých stáních u obchodních center - to mám holt smůlu
7) dojezd - při delších jízdách se dojezd zvýší o cca 400 - 450 km, při kratších cukačkách (tzv okolo komínu 350 - 400 km)
8) spotřeba - 9 -11l/100km (dle tipu jízdy)
9) úspora - průměrně na 1km mám úsporu oproti benzínu cca 1 - 1,2Kč
10) závěr - kdo má benzínovou Mulťu a víc jezdí, rozhodně doporučuji.
naše žabička Bjuda...proč Bjuda ?...
Přečtěte si "Prevítem snadno a rychle" a pochopíte :-)
bagros
 
Příspěvky: 16
Registrován: stř 20. črc 2011 20:57:33
Bydliště: Hradec Králové

Re: Multinka na LPG

Příspěvekod mustang2 » pon 22. srp 2011 8:58:01

to samé mám u cng jen jsem neplatil za přestavbu

ta opravná sada ti bude nanic jak tu gumu rozerveš což se taťkovi povedlo dvakrát
to já si radši koupil disk a mám plnohodnotnou rezervu takže můžu i po dálnici a věci co vozím pořád v autě mám v disku takže aspoň nelítají po kufru
mustang2
 
Příspěvky: 140
Registrován: pon 18. črc 2011 15:51:07

Re: Multinka na LPG

Příspěvekod Venda » ned 28. srp 2011 19:37:58

Je to věčné téma, jaký agregát je ten nejlepší. Osobně bych naftu nevyměnil z mnoha důvodů :D

Zadírání motoru je při špatném zacházení s LPG více než pravděpodobná. Vím o 3 případech. Bohužel se nikdo nikdy nedozví, jak se k uvedenému motoru kdo choval. Znám jen výsledek. Tedy kouslý motor.
V případě, že se k LPG chováš slušně, musíš jezdit na benzín. V tu chvíli jezdíš za 9 litrů a ne za 5 litrů jako nafta. Pak po přepnutí jezdíš zase levněji. to je paráda, ale výsledek je ten, že tě to stojí stejně. Jen máš v podstatě horší motor.

Víte, ono je to asi jedno, hlavně že máme naše Multinky rádi ;)
Fiat Multipla klub ČR, o.s.
Presidente del Multipla club
Fiat Multipla 1.9 JTD - 110k
Uživatelský avatar
Venda
 
Příspěvky: 232
Registrován: sob 25. čer 2011 15:58:46
Bydliště: Lány

Re: Multinka na LPG

Příspěvekod bagros » čtv 18. říj 2012 13:30:28

Tak po delší době opět pár postřehů z provozu na LPG
- co se zadírání motoru týče, poinformoval jsem se u servisáků a ano, u starších vstřikovacích zařízení se to stávat může, u modelů novější generace (ELPIGAZ 04 apod) je to již vyřešeno, systém motor "přimazává"
- vzhledem k rostoucí ceně benzínu se návratnost investice do LPG pohonu vrací mnohem rychleji, než jsem přepokládal :) i když jezdím na revize pravidelně jednou za rok (obecně jsem slyšel názor, že stačí 1x za dva roky kvůli STK, ale výrobce uvádí po 10k km nebo 1x za rok)
- jediný draží rozdíl oproti benzínu je v ceně svíček, pro LPG je potřeba dávat výkonnější tzn. o něco dražšé
- výkon motoru klesl opravdu neznatelně (nejsem dálniční stíhač Kobra 11), jedině kdy to poznám je, když mám puštěnou klimku)
- co se týče jízdy na BA/LPG tak v létě to není problém, start vždy v na benzín, automatické přepnutí na LPG probíhá po cca minutě jízdy, v zimě cca 5- 7 minut, jinak u toho systému, co mám já se dá startovat i jen na samotné LPG (výrobce nedoporučuje používat často, spíš při nějakém problému nebo v nouzi). Přepínání LPG/BA a zpět je jedno tlačítko bez jakékoliv prodlevy nebo cuknutí
naše žabička Bjuda...proč Bjuda ?...
Přečtěte si "Prevítem snadno a rychle" a pochopíte :-)
bagros
 
Příspěvky: 16
Registrován: stř 20. črc 2011 20:57:33
Bydliště: Hradec Králové

Re: Multinka na LPG

Příspěvekod mustang2 » čtv 18. říj 2012 21:50:39

u formana na lpg 50kw bosh monotronic (jednovstřik) jsem zkusil spec svíčky nestály za nic drahé vícebodé taky o ničem nejlepší byly obyč bosh ty nejlevnější.
mustang2
 
Příspěvky: 140
Registrován: pon 18. črc 2011 15:51:07


Zpět na Motor - CNG a jiné alternativy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron