Ahoj,
mám měsíc Multiplu Bi-Power 2008 a provedl jsem si kalibrovaným analyzátorem kontrolní měření těsnosti spojů plynových rozvodů. Na zemní plyn OK, tedy u filtru a u vstřikování v motoru se objevila hodnota do 2% methanu, ale pokaždé v jiném místě a ne vždy. Tak to budu sledovat.
Co mne však zarazilo, byla hodnota CO nad středem motoru - okolo 80 ppm, ale přitom nad výfukem, u lambdy, okolo motoru, cca 20 cm nad motorem není nic. Při přiložení na výstup výfuku je hodnota CO do 10 ppm. Položím-li analyzator nad svíčky na středu motoru analyzátor spustí poplach. S vyššími otáčkami motoru hodnota klesá, pri cca 3500 otáčkách je analyzator na 0 ppm. Není rozdíl mezi provozem na CNG a benzín (to je jen trochu vyšší hodnota na konci výfuku). Nemít analyzátor s funkcí měření hořlavých plynů a i CO, tak si toho nevšimnu.
Že by poškozené těsnění pod hlavou? Máte někdo tušení, co to je?
Vím, že by se tato netěsnost hlavy projevovala sníženým výkonem, faktem je, že má Multipla na CNG je líná, ale nic hrozného, přičítám to vyšší váze auta.