Provoz benzínového motoru 1,6 na Ethanol - E85

Vše o motoru na CNG, LPG a jejich převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady, topení a chazení…

Provoz benzínového motoru 1,6 na Ethanol - E85

Příspěvekod tomáš » pát 19. říj 2012 13:55:27

Ahoj všem.
Jen jsem se chtěl zeptat, zda má někdo dlouhodobější zkušenosti s provozem benzínového motoru 1,6 na palivo E85.
Zejména by mne zajímaly zkušenosti s používáním „čistého paliva E85“ (bez míchání s Naturalem 95 v různých poměrech) a za použití kitu řídící jednotky pro úpravu vstřikování.
Také mi jde o rizika spojená s provozem na toto palivo (s přestavbou) u motoru, který má ujeto cca. 160.000 Km. Motor je ve velmi dobré kondici podle ve své podstatě nulové
spotřebě oleje a i podle naměřených tlaků, Vždy používal kvalitní oleje a proto si myslím, že by měl být čistý a bez karbonu.

Již více mých přátel využilo možnost přestavby a to jak u českých tak japonských aut a zatím po nájezdu desítek tisíc Km je vše v pořádku a s palivem E85 nemají žádné problémy.
Při cenách kolem 25 Kč za litr a ceny přestavby od 5 do 10 tisíc Kč se tato alternativa jeví jako zajímavá a to zejména po zkušenostech s provozem severských státech, kde na toto
palivo jezdí spousta, jak z výroby upravených aut, tak automobilů využívajících přestavbou kit.
Uživatelský avatar
tomáš
 
Příspěvky: 20
Registrován: pon 18. črc 2011 23:35:17
Bydliště: Praha 10

Re: Provoz benzínového motoru 1,6 na Ethanol - E85

Příspěvekod jsiler » sob 18. led 2014 23:21:57

Zdravim, neodpovim asi uplne na Tvuj dotaz.
Ja mam Multiplu cerstve cca 2 dny a to v kombinaci CNG + benzin, nicmene vlastnim Hondu Civic 1.5 VTEC Aerodeck r.v. 1999, kterou provozuji vice nez rok na E85.
Jedna se sice o ponekud vykonnejsi motor (115 koni) , nez ma Mulipla prestoze s mensim objemem.

Prestavbu mam od firmy ze Svitav - na pozadani sdelim at nedelam reklamu. Vse je stejny jako pred inovaci jen s tim rozdilem, ze se mi zvedla spotreba o cca 1 l / 100 km coz pricitam nizsimu oktanovemu cislu ethanolu. Stalo mne to cca 10000 a chlapik prijel za cca 45 minut byl hotov, projel se mnou auto do nejz jsme natankovali E85 a odfrcel. Za par mesicu se stavil znovu dodal oficialni papiry a razitko na zapis paliva do TP dokonce zdarma obmenil ridici jednotku za vylepseny model a od te doby slapu jako driv.

Ted k tomu miseni. Ja jsem osobne zkousel ruzne pomery. Jednotka sama o sobe (alespon ta moje ) umoznuje jakykoliv pomer, klidne i cisty E85 jen s tim rizikem, ze pri chladnejsim pocasi jde cisty ethanol dost spatne nastartovat. Bavime se o teplotach kolemn nuly a mene. Doporucene michani je 5 l benzinu / 50 l E85 - u mne je to 5/45 vzhledem k velikosti nadrze - v lete / a cca 2x tolik benzinu pri minusovych teplotach. Moje honda to dala i pri letnim pomeru smesi (vse zalezi na kvalite Ethanolu - nebot i ten ma mit spravne urcity procentuelni podil benzinu, ale zname nase lidi - sidi se vsude a na benzinkach zvlast). Navic ja mam nove svicky a a baterku a startoval jsem asi na 6 pokusu, takze spis nedoporucuji v zime tim benzinem setrit. Suma sumarum navratnost nebude tak zavratne rychla jak jsem puvodne myslel, ale vzhledem k tomu, ze to auto planuju provozovat az do likvidace a Honda je drzak tak se mi nejspis vyplati, nemluve o tom, ze nejspis pujde pak tu ridici jednotku proste vymontovat a pouzit do jineho 4 valcoveho motoru za nejakou uplatu za upravu u vstriku+ praci.

Jinak ja byt tebou pokud nechces resit drazsi LPG ci dokonce CNG kdy prijdes o cast zavazadelniku, nemluve o cene bych do toho asi sel.

Zdravim a preji hodne zdaru.
Uživatelský avatar
jsiler
 
Příspěvky: 12
Registrován: sob 18. led 2014 15:32:55

Re: Provoz benzínového motoru 1,6 na Ethanol - E85

Příspěvekod Jenda » čtv 07. srp 2014 22:34:07

Také si dovolím poznamku.
Na předchozím autě Daewoo Nubira 2000, 2.0 jsem si nainstaloval kit koupený z Aukra. Šlo jen o prodloužení doby vstřikování. Pomocí návodu, podpory prodejce a laborování se mi podařilo nastavit tak, aby motor necukal, moc nežral a dobře startoval. V zimě při mrazech jsem tankoval pouze BA95 a jednotku jsem měl vypnutou.
Spotřeba vyšší o cca 15%, za asi 14 měsíců používání uspora okolo 3000 Kč, takže se akorát dobře vrátila vložená investice.
Jenže motor postupně během jednoho měsíce ztratil na dvou válcích kompresi, propalené ventily. Podle jednoho servisu vina E85, podle jiného to tak úplně nemuselo být, snad tomu jen ta vyšší teplota pomohla a stalo se to dříve, než muselo. Základní oprava by nešla pod 10tKč, nechtěl jsem riskovat další nepředpokládané investice u 14 let starého auta - auto šlo do šrotu. Jen mě mrzí, že výbava a kvalita karoserie byla na mnohem větší urovni, než u o 8 let mladšího Fiatu.
Takže když přestavbu na E85, tak opravdu kvalitní, ne jen prodlužování doby vstřikování na základě "pocitů".
Fiat Multipla 2008 Bi-Power, Karlovarský kraj
Jenda
 
Příspěvky: 12
Registrován: ned 20. črc 2014 4:13:52


Zpět na Motor - CNG a jiné alternativy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron