zlobí na obě paliva

Vše o motoru na CNG, LPG a jejich převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady, topení a chazení…

zlobí na obě paliva

Příspěvekod JamesM » pon 05. lis 2018 20:36:30

Zdravím Vás, už značně zoufalý (po návštěvě auta ve dvou autoservisech, u specialistů CNG i autoelektrikáře) bych chtěl poprosit o radu. Mám starší CNG Multiplu (BiPower) z r. 2001, podle tachometru najeto cca 210t km.

Problémy se projevují tak, že:
- nedrží volnoběh na CNG, silná tendence chcípat (je znát že postupně se to s časem co auto vlastním zhoršuje), nerovnoměrný chod (jakoby nezapalovaly všechny válce)
- přestalo jít přepínat tlačítkem na palubce palivo na benzín: i po stisknutí tlačítka (=benzín) většinou stále běží na CNG; na benzín při stisknutém tlačítku přepne jen občas zcela náhodně (ale vždy to na něj startuje a až po pár vteřinách přepne na CNG - tak jak je to nastaveno z výroby)
- na benzín to na volnoběh běží rovnoměrně a lépe to drží volnoběžné otáčky, je tam ale značná “díra” při přidání plynu, jakoby zpožděná reakce na plyn (běží to ale na všechny válce, ale u CNG evidentně ne) - kdežto u CNG tam ta prodleva na sešlápnutí plynu naopak není, alespoň ne tak výrazná
- při jízdě na CNG to na částečně přidaný plyn také mírně škube a jakoby “se hádá”, čím víc se to honí (víc plynu a vyšší otáčky), tím lépe a rovnoměrněji to jede (přijde mi že maximální výkon to má bez problému tak jak má být)
- zdá se že auto neustále běží příliš bohaté na CNG i na benzín - na obě paliva hodně “smrdí”
- poslední dobou se občas stávalo, že auto najednou drželo zvýšený volnoběh a nešlo s tím nic dělat; nedávno to ale samo přestalo a už se to od té doby nestalo

Co všechno jsem nedávno na autě vyřešil a problémy přesto trvají:
- ukostřovací kabel bloku motoru na karoserii byl těsně před uklepáním (jeho konec u motoru; kabel vede nad převodovkou)
- ukostření záporného pólu baterie na karoserii bylo silně zkorodované (je umístěno pod airboxem - nutno airbox vyndat aby se na to dalo dostat)
- nové obě lambda sondy (přesto to hlásí chybu lambdy č.1 na diagnostice, konkrétně její “předehřev”)
- rozvodová sada vč. nastavení časování přípravkem Fiat (prý se to bez přípravku snadno špatně nastaví a to pak dělá různé potíže)
- svíčky NGK / typ předepsaný výrobcem pro tento model (původně byly Brisk Iridium, po výměně se nic nezměnilo)
- nové zapalovací kabely ke svíčkám
- měřeny komprese, všechny OK
- nové všechny CNG vstřiky (auto s nimi začalo mít normální průběh výkonu bez “děr” - jasné zlepšení oproti starým původním, teď se to postupně zhoršilo viz. popis závad výše)
- prošel jsem nedávno všechny pojistky, nenašel jsem žádnou spálenou (v motorovém prostoru jsou na dvou nebo třech místech, v kabině jsou pod dnem kastlíku před řidičem)
- několikrát jsem smazal paměť závad a “restartoval” řídící jednotku (diagnostika Fiat MultiECU Scan)
- rozpojil a prostříkal jsem kontaktolem všechny dostupné konektory v motorovém prostoru (nic se nezměnilo)
- čištěn senzor teploty nasávaného vzduchu + škrtící klapka sprejem na to určeným (v rámci možností - závada tam klidně přesto může být)
- nový vzduchový filtr, náplně motor+převodovka, baterie, …

Za jakékoliv tipy po čem jít a jak to vyřešit předem moc děkuji...
JamesM
 
Příspěvky: 1
Registrován: pon 05. lis 2018 15:18:56

Zpět na Motor - CNG a jiné alternativy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron